En vågrät dag och gräsfläckar

Jag ska fatta mig kort om helgens händelser:

Lördag: Jag solade och tog det lugnt på dagen.
 

Sen framåt 5 så kom det folk hit för att sedan åka iväg med Annas pojkvän o hans kompis bilar till grillplatsen ute i Grötvik, som visade sig vara upptagen. Vad göra? Jo, vi satt i min och Ericas fina trädgård och grillade hela kvällen :)
Nästan bättre än grillplats! Det var faktiskt väldigt mycket, vi var ca 10 pers sammanlagt, + två hundar, Sigge och Ceacar. Det blev grillat allt från korv till vegoburgare till kyckling till kött till schnizel till grillspett med vitt bröd och banan. Det blev även en hel del vattenpipa, och framåt mörkret dök det även upp ett par schnaps, tequila och vodka. Och en väldigt hel del vin. Spetsat med vodka förekom också.
  
Till slut var det bara Anna, jag och Angela kvar, och då åkte Sanning eller konsekvens-spelet fram. Mycket trevligt :) Sen gick de runt halv 1 och jag däckade på soffan.

Söndag: Vaknade och kände mig lite konstigt. Äter en macka. Mår kraftigt illa. Spyr upp mackan. Ligger ner mellan 8:00 och 14:00 och kan inte röra mig utan att spy.
Kryper försiktigt ut i köket. Ser att det står ett ton disk som väntar på att diskas. Börjar fylla upp med vatten men får kasta mig över toaletten igen. Ligger helt utmattad på en solstol med 3 filtar i 20graders värme. Flyttar in grillen från gårdagen under tak, efter mycket möda. Passar på o äta en macka. Rusar sekunden efter in och spyr. Lägger mig i sängen kl 18. Sover till 22. Somnar.
 synd om mig...

Måndag: Sover till 02. Somnar om. Sover till 05. Somnar om. Sover till 08. Mådde lite bättre och åt en macka. Plötsligt hade jag ätit 4 mackor på 5 minuter typ. Mådde lite konstigt men cyklade ändå till skolan. Har känt mig lite mysko hela dagen men det har funkat rätt bra.
Men jag mådde något fruktansvärt förskräckligt förfärligt FÖR JÄVLIGT dåligt hela söndagen. Har nog aldrig mått så dåligt. Det berodde nog på en blandning av för mycket vattenpipa, mycket för mycket vin, för blandat med vodka och snaps o grejs. Samt att Erica också faktiskt mådde dåligt på söndagen, och vi har ätit typ lite groddade bönor senaste dagarna. Gissar att de var lite jästa typ. No more vattenpipa för mig iaf, kan jag säga! Men den e fin som prydnad :) Fast luktar jag på den så spyr jag!

Måndag eftermiddag: Erica och jag beslöt oss för att testa grillen för oss själva, och grillade varsin laxbit. Blev riktigt gott! Sen grillade vi päron. Det blev glögg av den.
Sen har vi haft en aktiv eftermiddag/kväll. Jag lär mig göra framåtvolt på gräsmattan, Erica lär sig stå på händer. Sen har vi kickat boll och funderar på att starta ett tant-korp-lag samt ett tant-gympa-lag. Och vi ska ha en aktivitetstimme per dag här hemma, det är underskattat och vi blev svettiga, det är bra :)

Nu har jag kört lite rensa fötterna från jord och gräs, samt tagit på Ericas grymt snygga ill rosa/röda/oranga nagellack på tår och fingrar. Imorgon kväll blir det grillning på Nyhem med klassen :D Happy!

+ att världens snyggaste man är hemma på Bjäre från säsongsjobbet och jag är glad! Båstad i helgen I guess :) Nej, inte bara därför faktiskt... Utan för att jag tycker om att vara där :)


Men först är det Vaaalbooorg! ! ! !

Kommentarer
Postat av: MOA

ska du till båstad i helgen :O

2009-04-27 @ 22:06:49
URL: http://moziz.blogg.se/
Postat av: Sara

jo! det är en underbar ras. känner en som har en norwich terrier.

2009-04-28 @ 18:18:42
URL: http://pkfs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras icke, lovar!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback