Falknästet

Godkväll vänner! Det blev en rolig kväll igår ändå! Jag och Elvira drack rosévin, Martini samt Bols hemma hos henne och lyssnade på Tingeling tingeling innan vi drog till Tivoli varin vi smugglade både cider och Martini och annat, som vi hällde i oss på världens minsta toa tillsammans med Emz och Susanne (från Skansen). Sen ville vi shotta Minttu men de hade inte det i baren (!!!???) så vi testade några andra skumma saker som varken vi eller bartendern kunde namnge. Men det var svingott. Och Elvira blev inte nyktrare!

Trots att det var väldigt trevligt och kul, så stack jag hem med bussen 2:15. Hade busspengarna i skon kom jag på när jag stod o skulle betala. INNANFÖR strumbyxorna. Haha, skulle jag stå där och rota? Nä, jag slet sönder ena foten o ploppade ut pengarna. Chauffören skrattade. Fredrik Olsson skrattade inte.. Sen gick jag i strumpbyxor hem från bussstationen, för jag hade så djävulskt ont i fötterna. Ändå hade det inte gått mer hål i dem när jag kom hem, och mitt huvud snurrade inte! Verkade nästan vara lite immun mot alkohol igår asså. Inte bakis idag iaf :)

Sen blev det en underbar trerätters middag på Falknästet på Kullaberg kl 14, för att fira min faster som fyllt år. Satt och snackade med min kära kusin Kajsa som bara berättar helt random att hon varit på väldigt G med Marcus Kindbacke senaste veckorna. Är HBG litet eller är HBG litet? Mini mini mini kan man tro?

Iaf. Det var som sagt väldigt mysigt. Jag har världens bästa lilla släkt :) På vägen hem såg vi typ två stora älghonor 4 meter från bilen till slut, precis vid golfbanorna i Mölle. De bara gick rakt mot vår bil, blev inte det minsta rädda när jag bromsade in. Riktigt coolt var det! Vet inte om Kajsa lyckades fota från sin bil, ska fråga sen.

Jag körde som sagt in till HBG sen, eftersom mamma vinat. Pappa och Danne körde den andra bilen. Så halvvägs till stan inser jag att jag ju ska direkt till Knutpunkten och ta Swebus till Halmstad. Så vu fick parkera bilen på Knutpunkten och mamma fick vackert ta bussen hem, och sen hämta bilen senare ikväll. Haha!

Härligt väder har det i alla fall varit idag också, även om det var mulet på morgonen! Så nu sitter jag i Halmstad igen. Erika har åkt hem till Lerum över natten, men det är ju skola imorgon, så...

Kommer bilder på torsdag från när vi var på Falknästet. Tog världens sötaste bild på Danne och Kajsa!

Såhär såg det iaf ut. Bordet hänger i kedjor i taket och farmor råkade förstås stöta till det hela tiden så Lillebil blev sjösjuk. Picasso stod och tittade konstant på utsikten i 3 timmar typ. Man kan tydligen boka in Falknästet som bröllopssvit, då har de en stor rund madrass som de lägger på bordet :)






CIAO babes!


Kommentarer
Postat av: emzz

Fan vad coolt bord!

2009-04-06 @ 17:47:12
URL: http://therealemzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras icke, lovar!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback