Måleri och vänliga hälsningar

Tja vänner och ni andra!

Idag blev det som sagt glass med Emzz och Anzz i Norra hamnen, och jag har ALLTID samma problem när jag ska välja glasssmak. Jag vill ha en fruktig smak, och en lite krämig, gärna med nån chokladgrej, typ pecannöt (pekka-nöt som jag sa förr). Idag fick det bli jordgubb och dansk.. kola? Nougat? Minns inte. Men jag tog iaf fel, för Emma och Anne kom med sina choklad-kolor med fetestora chokladbitar i, stora som marabourutor typ! Iaf i mina ögon. Jag fick förstås låtsas att jag var nöjd med min, satt och slickade "nöjt" på min danska kaloribomb medan jag sneglade diskret på Emmas massiva chokladberg.,.....
 

Sedan blev det till att cykla hem och göra köttfärslimpa med hackade oliver. Nu efter maten har jag, mams och paps målat staketet på framsidan. Ni vet alla de där tröjorna, kläderna som man inte slänger "äe, de kan vara bra att ha när man målar nångång!". Ja, och jag målar typ var tionde år, och varannan gång har jag pappas blåställ, hans gamla passar alltid mig efter 20 år när han köpt nytt. Men idag hade han inget blåställ över. Och jag hade massa massa gamla kläder, men inga jag ville måla i och förstöra? Visst, jag skulle aldrig sätta på mig och gå till skolan i dem, men... om man typ springer i barken och leker med barn? Man vill ju inte ha målarfläckiga kläder? Hela ska de ju va. Och med barn menar jag typ lillebrors 3 ungar. Som han kommer få om typ 15 år. Det måste jag ju spara kläder till.

De som trängde sig in i mitt och Erikas boende helt oanmälda i torsdags har tydligen lämnat små lappar överallt med information om att de nu renskrubbat detta utrymma och ber oss göra det efter var användning. "MVH ..." Mvh? Här ringer de och skämmer ut och förödmjukar mig inför hela släkten om att jag är en ohygienisk och äcklig flicka utan hyfs eftersom jag inter våttorkar parkettgolvet typ. Och så låtsas de som ingenting. "MVH". Ta ni era vänliga hälsningar och stoppa upp dem i...!

Tack för mig :) Och på tal om annat! Jag funderar på att skaffa hamster igen! Det är faktiskt roligare än man tror. Men jag vet ju inte hur mitt liv ser ut om två år, och jag vet inte ens om jag får lov att ha djur i huset i Halmstad... Men jag vill hemskt gärna ha en hamster över sommaren och så, så man kan sitta på gräsmattan och se hur den håller en liten blomma i sina små tassar och tuggar i sig.... Har någon en hamster att låna mig över sommaren?




Kommentarer
Postat av: MOA

hahahhaaah en hamster XD du skojar, kan du inte komma på nått bättre att ha lr`? :P

2009-04-16 @ 12:35:53
URL: http://moziz.blogg.se/
Postat av: emzz

okej, okej, okej...



"medan jag sneglade diskret på Emmas massiva chokladberg.,....."

det låter så snuskigt/äckligt.. :D:D

2009-04-25 @ 16:50:40
URL: http://therealemzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras icke, lovar!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback