Smuts = inte bra

Ja visst ja, jag glömde berätta varför jag var förbannad. Jo, för de tänker eventuellt kasta ut mig från huset i Halmstad med omedelbar verkan.

Varför då detta?

Jo, det är såhär: Jag bor ju ihop med Erica, 32 år, i huset. Igårkväll hade båda åkt därifrån för att åka till respektive modersskepp, och då hade tydligen husägarens son från Stockholm  anlänt väldigt lägligt, för att sova över.
För det första var de rasande över att Erica satt in skrivbord och lagt en matta och spridit ut sig i rummet med dubbelsängar. Men mest rasande var de över att det var "så fruktansvärt smutsigt".

Okej, då säger jag såhär:
Ett! Vi har kommit överens om att om de ska komma ner från Stockholm så ska de förvarna åtminstone ett par dagar innan så att vi kanske hinner plocka i ordning och kanske hitta någon annanstans att sova den natten.
Två! Vi har inte sagt ett ORD om att Erica inte får sova i det rummet. Det var t.o.m. husägarens andra son (den jag har all kontakt med o som tydligen missuppfattar båda parter) som kom med förslaget att jag skulle bo ihop med någon..
Tre! Skitigt? Vem fan är det som bor i huset egentligen? Jag dammsög där i onsdagskväll, och Erica sa till i med "är du alltid så noggrann?" och det kan vi tacka gudarna för att jag ville göra det ordentligt för en gångs skull, och ta under soffor m.m. Vad de klagade på var duschen, de kallade det "stopp i avloppet", att duschväggen var jätteskitig, att det inte våttorkats på månader (våttorkar man parkettgolv som lades för en månad sen,  och klinkers? Då kanske jag missat något). Det enda jag kan förstå dem med är att det var ganska dammigt på handfatet och därrunt, men vadå, Erica stördes inte av det, och jag stördes inte.

Dessutom betalar vi 3000 spänn i hyra, och då ska vi alltså inte ens få använda fler rum än det vi sover i? Okej, om vi hade betalat 500, men det gör vi inte!

Det som gjorde mig mest förbannad var att de hade sagt "hon andra tjejen som bor där får flytta ut bums". HAHAHA. HERREGUD. Vart fan ska hon ta vägen?! Hon bor utanför Göteborg! Jag har "haft kontrakt" med henne att hon får bo där i alla fall till sommaren, för det ska ju jag göra. Och ägarna visste om att vi var två som bodde där. Så nu ska jag kasta ut henne när det är ungefär 1,5 månad till sommarlovet? EH? Det är fullkomligt omöjligt för henne att pendla från Lerum. Ännu omöjligare är det att skaffa en ny lägenhet på ett par veckor. Det finns inga, så är det bara!

Husägaren har alltså två söner, varav den ena jag har all kontakt med, då han är pappa till mina kusiner. Det är via honom vi fått höra klagomål från hans bror o dennes fru, som min pappa dock säger är riktiga såna pedanter, kliniskt rent, bla bla bla. Men shit, vi är två väldigt upptagna och fattiga studenter som bor där!

JAG BLIR GALEN och är skitsur! Måste ringa Erica, hon kommer bli vettskrämd. Stackarn.

Kommentarer
Postat av: Johanna

men omg, lite damm vid vasken har väll ingen dött av? :O

2009-04-11 @ 12:13:36
URL: http://hejsari.webblogg.se/
Postat av: Johanna

haha glad påsk på dig med xD

Cyklingen gick bra, ingen dog eller slog sig dvs xD

2009-04-11 @ 22:14:56
URL: http://hejsari.webblogg.se/
Postat av: Johanna

Hur går det hos murrmurr?

2009-04-13 @ 13:37:49
URL: http://hejsari.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras icke, lovar!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback