En kväll av djur




Hej halloo!

Igår var jag ju hos Sofia på krabb- och kräftkväll. Och räkor i lake (lejk, som vissa säger, láke som de riktiga säger). Och paj. Och bröd. och björnbär. Och hopsjunkna ägglösa morotskakor som var skitgoda ändå. Men fy fan vad vi mådde illa sen! Man mår kanske lite konstigt medan man äter, men man kan inte riktigt sluta och inser inte att det bara kommer bli värre och värre. Men efter ett par 3-4 toabesök mår man bra igen =)






Sofia som på måndag ska börja plugga till sommalier och måltidskreatör stod för måltidskreativiteten!



 




Efter maten så satte vi på Män som hatar kvinnor. Vilket sjuk film! Inte den bästa jag någonsin sett men definitivt en av de bättre svenska filmer jag sett, gillade handlingen mycket och tycker att den var rätt vidrig emellanåt. Men klart sevärd!


Idag har mamma, pappa och jag varit bl.a. på IKEA och shoppat till lägenheten. Vardagsrumslampa, hallspegel, dörrtitthål, besticklådor, papperskorgar och dörrmatta.. Man tänker inte riktigt på hur mycket saker som egentligen behövs i en lägenhet.

Men å andra sidan vill jag inte köpa för mycket saker, både för att man säkert inte använder allt även om det är bra att ha, men också för att jag säkert lär slänga allt efteråt ändå. jag violl inte köpa massa dyra möbler nu som jag sen ska bära med mig hela livet. När jag flyttar hemifrån och ihop med någon vill jag att vi inreder lägenheten tillsammans! Det e ju hela nöjet!

Ikväll blir det bara lugnt här i alla fall, ska käka lite kyckling med citron och sesamfrö som är mammas specialitet. Sen blir det krabba senare ikväll.

Imorgon blir det Pepes med bl.a. Sofia Delight ! Sommaravslutning, fullt ös ---- !!


Pussar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras icke, lovar!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback