"Nu."

Ååååh! Jag finner inga ord för hur ljuuuvligt det var att sitta i shorts och linne (ja!) på förmiddagen, riktigt känna hur solen brända på ansikte och hals..
Jag har så länge jag kan minnas haft så att om det är något jag skulle vilja återuppleva om och om och om igen när jag dött, så har jag tänkt "Nu." till vissa situationer. Minns att jag gjorde det när jag var typ högst 10 år och åt en macka med riktigt mycket makrill i tomatsås, och majonnäs.. Och just när jag tog första stora tuggan och smaken bara strömmar över i hela munnen..... Då. "Nu".

Det har blivit en del "Nu" på senaste tiden. Ett tag (säkert ett halvår) glömde jag bort det, och när jag väl kom på det igen så fanns det massa tillfällen som jag ångrade att jag inte tänka "Nu" på. Fattar ni, tänk om man skulle få återuppleva alla de stunder igen, efter varandra! Och få känslan man hade just då! Även om jag förätit mig på makrill nu, så tyckte jag ju att det var något så speciellt den där dagen när allt började för 10-11 år sedan. Och även om jag  inte fortfarande är kär i Fredde Åslund så kommer jag ändå att njuta och vara lycklig varje gång jag fick pussa honom på Ryska posten.

Hahaha. På tal om lite mindre seriöst snack, det körde precis förbi en kille (som liknade Reagan från Nya Zeeland!) i en blå Passat med ett släp. Haha, det roliga var, att jag tror han hade fingret i hjärnan. Asså jag riktigt såg hur han rotade runt i vänster näsborre medan han höll höger hand på ratten. Han var nog inte beredd att jag skulle sitta vid min utsiktsplats vid köksbordet och inte låta någonting undgå mig..

Ja, jag har pluggat lite idag. Fattar ni, nästa gång jag skriver här så kommer jag inte sitta och tjata om mitt jävla plugg längre! Imorgon är sista tentan! Och det kommer gå åt helvete! :P Det har varit så jävla mycket saker att ta in. Ja, jag snackar fortfarande om plugget. Men faktiskt, nu när jag nyss kollade gamla övningstentor på högskolans hemsida så kunde jag faktiskt en hel del frågor. Så det är bara att hoppas!

Så tentan börjar 15:00 imorgon. Ska till UM på förmiddagen och missar väl en eller två timmars plugg där.. Fan! Jaja, sen blir det plugg med Anna och Angela timmen innan tenta. Efter tentan (man får sitta till 19:00 men jag döör om jag måste det), så blir det hem, duscha och fixa till sig och sen är det inflyttningsfest hos Hanna! Sen skulle visst Marcus ha tentafest, så det hade varit riktigt kul om alla kunde mötas upp sen och klass-supa ihop.. Tror inte det kommer bli utgång i stan, alla är nog ganska utslagna efter de här hektiska veckorna..

Och jag ska åka Swebus ner till Helsingborg kl 11:45 på lördag, hem och sola, och sedan gå ut och gå en lång promenad med Sossofia. Innan dess ska jag hinna tömma kylskåpet i min mage, packa ner saker, och jag har TVÅ rullväskor som ska med till HBG, en fetestor och en lite mindre. Och jag kunde inte fatta hur det skulle gå till, var ska jag ha alla kläder om den lilla väskan ska ta all plats i den store? Så fick jag en smart idé.. Jag kan ju lägga kläder i den lilla väskan i den store! :P + att förhoppningsvis behöver man inte så mycket kläder med ner till värmen, mamma säger att det inte bli lägre temp än 17-18 grader på kvällarna, det e ju shorts och linne hela natten för helvete. Åååh vad skönt det ska bli nu!

Så, nu får det bli lite mer plugg tror jag! Håll tummarna för mig imorgon eftermiddag TACK!

LOVIE

Just nu vill jag leva!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh, sådana "NU" upplevelser har jag också. Faktiskt, haha ^^ det är skoj. Och det har varit riktigt bra väder idag xD

Snart ligger du i solen och steker din gris. Svar nej. jag är itne avis. jag har ett helt hus för mig själv utan föräldrar i tre hela underbara veckor så jag överlever nog ^^ haha

2009-03-19 @ 21:16:16
URL: http://hejsari.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras icke, lovar!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback