"Välkommen till min nya blogg!"

Det ser så fult ut när det står det! Så därför måste jag ha skrivit 100 inlägg ínnan jag går ut med den här adressen till folk, så att det där första inlägget inte syns.

Nåja! Lollo skaffar blogg! Vem kunde ana! Wellwell, anledningen är faktiskt att jag får så sjukt bra idéer på saker att göra istället för att plugga, dagen innan tentavecka (nästa vecka). Jag hade sånt sjukt sug efter att blogga häromdan när jag läste de bloggar jag känner till, typ Annes, Emmas, Emelies och Idas. Och Holms såklart!

De tre första samt den sista är mycket "goda vänner" till mig, medan Ida är en blogg jag började läsa av en korkad anledning (hon hade bilder på Mr |\|... en idiot (snygg idiot) som jag varit kär i.... och lite till.) Och även när mitt intresse avtog för honom så fortsatte jag läsa hennes blogg. När jag ser henne på The Tivoli och sånt så vill jag nästan be om autograf. Hon är ju en kändis för mig för fan!


Ja, här sitter jag alltså i alla fall i min ensamhet i Halmstad ytterligare en helg. Men varken förra eller denna känns så jävla illa ändå, jag har ju så mycket att plugga in. Jag har som sagt tentavecka nästa vecka. Ca 500 sidor i min engelska 7 cm tjocka biologibok ska innehålla CELLBIOLOGI, som vi tentar av på tisdag mellan 9 och 13.

Fredagen samma vecka tentar vi av lika många sidor i samma bok, fast i ZOOLOGISK FYSIOLOGI, och mellan 15-19. EN FREDAG. Fy fan!  Jag fundilerar fortfarande på om jag ska åka hem på fredagkvällen och komma hem sent men iaf ut och parta med de bästa, eller om jag ska parta med klassen som ändå vet vilket helvete jag gått igenom de senaste två veckorna, och sedan i lugn och ro åka hem på lördagen nån gång, när huvuddunket lugnat sig?
För sedan flyger jag och mamma ju till Teneriffa (Playa des Americas) på söndag morgon vid halv 9. Så utgång på lördagen får skippas!

Ska i alla fall bli så sjukt härligt att komma iväg. Hur det än går på tentorna så kommer jag ändå att åka på söndag! Älskar att tänka så! Efter förra tentaveckan i januari, dock bara en tenta men ändå, så åkte jag ju till Italien på skidresa. Så sjukt skönt. Inte gör man mycket första veckan i skolan efter tenta ändå.

Nä, som ni märker, jag kan skriva! Jag kan bladdra på i oändlighet! Jag skulle kunna skriva 1115 sidor här och nu, men jag måste lugna mig. Kan vara jobbigt att läsa för långa bloggar också ju.

Återkommer nog senare ikväll, nu ska jag fortsätta plugga in cellmembran, vakuoler, glykolysen och fosfolipider! Fast det sistnämnda kan jag rätt bra! Hur länge är det lagligt att sitta och plugga en fredagkväll egentligen? Inte så länge va?


Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Usch jag tycker synd om dig som har så mycket att plugga darling! Ämnena kanske är intressanta, men de låter inte särkilt roliga..:S

2009-03-14 @ 00:52:57
URL: http://detelja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras icke, lovar!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback