Ölareland

Halli!

Då var man tillbaka från Öland! När vi väl var där och gick runt i regnet för att leta spännande blommor o inte hittade någon, då ville man bara hem. Men när vi väl skulle åka idag vid halv 2 så ville vi inte lämna stället!

Vi har varit ute på Allvaret, som är en speciell marktyp som ser ut som stäpp, väldigt mycket gräs och bara små enbuskar överallt. Samt massor med orkidéer! Anledningen till att det är så låga växter där är att det är berg 1 meter under jorden, så växter o träd med slånga och kraftiga rötter får helt enkelt inte plats. Mycket intressant!
 
  


Första kvällen var vi tråkiga men vi gick en promenad med Ida till "badplatsen" som egentligen bestod av 30 cm rutten tång, man blev t.o.m yr av lukten, och jag badade där men det gälls inte för dset var jättelånggrunt och typ skitvarmt i vattnet. Sen gick vi tillbaka och lade oss på vårt rum, jag, Angela, Anna och Erica..
 
  


Jag låg dock och hade perfekt utsikt ut mot alla lärarstudenter som satt och söp och gapade utanför. För världens snyggaste kille (han liknar Måns Zelmerlöv men 500 ggr snyggare, han e HELT perfekt. Inte min typ dock. Men han raggar på en skitsöt tjej o de satt bredvid varandra, så där låg jag o kollade när han försökte prata med henne hela tiden o så, jag låg o drog efter andan o de andra bara "VADÅ, VAD HÄNDER DÄR UTE ?", "Han la handen på hennes aaaarm!!!" Haha, det var kul!
  



Bara det att sen var det party i rummet snett mot oss hela natten.  20 pers i ett rum för 4. De spelade Tingeling på repeat på en mobil. En lärare var full o var med på festen. Deras granne var helt blå på handen på morgonen för att hon bankat så hårt i väggen för att de skulle va tysta. En annan lärare var där och sa till dem 3 ggr, sen gav han upp. Dagen efter fick vi reda på att skolan får skadestånd för att vi stört de andra gästernas sömn.  Det är så att man skäms.

Haha på tal om Tingeling-festen... På morgonen när vi stod och gjorde våra frukostar, typ 15 pers i köket, så står Marcus i min klass i kylen o helt plötsligt nynnar han lite kort "Tingeling tingeling....". Jag lovar, det blev KNÄPP-TYST och alla bara -tjong- vände huvudena mot Marcus. Haha han kollade förskräckt sig runt, o sedan alla bara "DU! Ett "Tingeling" till och vi stoppar upp micron i din röv !!(eller nåt liknande)!!!!!"

Igår var vi och tittade på fåglar kl 4:30!! Och ändå såg vi typ inga för det var helt dimmigt.. morr.. Men sen åkte vi ut till Långe Jan, fyren längst ner på Ölands södra udde, och där såg vi säl, havsörn med mera.
     
Sista bilden visar även snyggingen (mörkt hår) :P


Sen igårkväll var det i alla fall lugnt för lärarstudenterna som var bakis, då var det oss som de knackade på fönstret till, för att få tysta.. Vi satt nämligen på bakgården och spelade kort till sent. Mycket mysigt! Blev skitgubbe och poker o sånt. och en hel del skratt. Det var jag, Anna, Angela, Erica en stund, Isak, vår lärare Lasse en stund, och sen Angelica och Sofia. 
 
 


Idag packade vi och städade, sen gick vi ut i regnet och hittade både "Gullviva, mandelblom, kattfot och blå viol!", samt orkidéer och massa annat vackert. Sen åkte vi hem en lärare i en minibuss som när vi åkte dit, så vi kom hem lite tidigare än alla andra.


Nu har vi varit o handlat, kollat på Rent hus,hon hade en fisk och en koltrast i frysen. Det säger väl en del. Men fint blev det!,  Sen har jag även dammsugit och moppat golven. Me good.

Måste tvätta nu! Nu gäller alltså plugg 24h om dygnet fram till nästa torsdag, för mig, då jag har tenta i Förnybar energi, en kurs vi haft på engelska med en svengelsk korkad lärare och seriöst, INGEN fattar NÅGONTING. Känns bra att inte ens ha börjat plugga. Ännu värre är det att på fredagen, dagen efter energi-tentan, så har jag tenta i Ekologi, som iaf är jävligt roligt, det var med den kursen vi åkte till Öland.

Så kort och gott; jag har TVÅ tentor om exakt en vecka, och har inte börjat på någon av dem. YEAAH.

Hoppas det inte hänt för mycket kul hemma. Jag har iofs varit borta i 2 nätter bara, men...

Om 9 dagar har jag sommarlov och flyttar hem!! JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras icke, lovar!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback