Rödblå och tårögd

Hej alla små! (Moa kommer känna sig jätteträffad o skicka ett surt sms innehållande "-.-")

Nej, det är ingen fara med mig! Jag har skalat lök! Men när jag och sambon skapar vårt tv-program Grillmästarna på tv4 om x antal år så ska vi ha veckans tips, och jag kom på första idag; solglasögon när man skalar lök! Prima!

Angående det rödblå så ljög jag. Jag menade rödblåsvart!... Jag skulle springa ut mot Grötvik idag, sprang ca 4 km allt som allt, väldigt intervalligt.. Väldigt bra att det är km-utmärkt längs slingan där, men grejen var alltså att jag sprang kl 1 på dagen när det var som varmast. Jag såg ut som fan själv när jag kom hem. Samma färg som mitt nya blodröda nagellack typ. Men nyttig kände jag mig, och efter en dusch var jag åter på benen!


Nu har jag gjort köttfärssås med massa smak! Har nog fan en halv dl vitpeppar i dendär smeten.. Och slängde även i 2 megavitlöksklyftor, men det blev jättegott! Faktiskt! Så nu har jag frusit in 6 stora portioner också, bra att ha i skolan sen.


Jag har blivit besatt av ett par nya låtar

Crocodile Rock - Elton John (skönaste solot ever, den är så otroligt underbart härlig!)
Stanna världen en stund  - GES (gamla minnen alltså!)

Sen har det blivit mycket Dance with somebody (Mando Diao) på sistone med. Den kom ju på Tivoli i lördags.. Crazy stuff blev det! Jag kunde stagedivat om jag velat!

Biblioteket hade visst stängt denna veckan så jag o Erica kunde inte hyra film ikväll, vi får ta nån vi har. Kanske Elsker dig for evigt, också Mads Mikkelsen? Naken? På ett tomt golv? Med en kvinna? Danska filmer borde ibland kategoriseras porr i Sverige..


Kanske sover jag ute hos Anna på bondgården imorgon, ifall ni inte hör av mig... Söndag är jag definitivt tillbaka iaf.
  Hemma hos Anna , hundgården + kåtSigge


Åh det finns så otroligt mycket jag vill göra med min blogg nu!! Men jag har inte tid... Måste plugga :( Och just det, tina räkorna till ikväll! Nej, jag tänker skala dem den här gången.

HA EN SKETSKÖN FREDAAAA VÄNNER!


Kommentarer
Postat av: MOA - tecknar, syr och filosoferar!

vad vill du göra med din blogg :O

2009-05-08 @ 21:54:18
URL: http://moziz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras icke, lovar!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback