pins bode




Tjohej! Hur jäkla bra kan man sova i en tältsäng? Jo det ska jag minsann berätta.. Hade inte mormor klampat runt i träskor kl 8 och bäddat sängen som hon sover i 1 meter från mig, så hade jag nog kunnat sova in i evigheten.

Efter en stadig frukost åkte jag på en snabb resa med pappa, morbror, Danne, mormor, mamma till en auktion! Tyvärr var det bara bönder där som för övrigt glodde på oss som om vi kom från Stockholm eller nåt. Så det blev ett par timmar på stan istället, som avslutades med en thai- och sushibuffé ! Mums!

Mormor har precis berättat massa roliga historier som vanligt, denna gången handlade om en gubbe som rymt från ålderdomshemmet för typ 40 år sedan. Han vandrade runt mitt i vintern och hade bara linne på sig. Mormor tog bilen, körde upp bredvid honom vid vägkanten och ropade och frågade vart han var på väg.

"Ja ska å sälja hästa på adelööövs marken!"
Mormor: "Vilken tur, det ska jag med, hoppa in så åker vi tillsammans"

In hoppade han o hon återlämnade honom på ålderdomshemmet mot beskrivning. Ett par dagar senare hände exakt samma sak, men då skickade hon morfar på honom istället.

Det är så himla tråkigt när  det blir mörkt så tidigt, jag har varit sugen på att gå o lägga mig sedan kl halv 5 idag.. Nej, nu ska vi spela poängpoker, Håkan, Danne o jag. Po-po-po-pokerface










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras icke, lovar!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback