keep gem




Jaha, lördag morgon i Stockholm, alarmet ringer kl 8, ingen sovmorgon när man är på hufvudstadstripp inte!

In i duschen och sen tog vi del av frukostbuffén vi beställt dagen till ära. Efter det var det till att fixa sig och dra ut på stan. Vädret hade vi tur med!







 


Det blev först en massa second hand affärer på Söder, och självklart världens coolaste affär ever Beyond retro. Jag blir lika storögd varje gång jag kommer in. HEFTIGGG.. Och om ni minns att jag var helt besatt ev den sån där paljettgrej efter sommaren, eftersom jag sett denna bilden?










Dam ta ta! Jag äger!








500 spänn i en second hand butik :D De går tydligen åt som smör i sol så jag hade jävligt tur och tackar Sofia så hjärtligt som mindes denna affär som lovande för att finna en sådan här i.


Shoppingen därefter gick trögt. Köpte ett par svarta Cheap monday-jeans, annars tycker jag mest pengar gick till mat! Hela helgen faktiskt.. Taco bar blev det i alla fall till lunch, innan vi begav oss tillbaka till båten.  









Väl tillbaka på båten tog vi det lugnt ett tag, sen blev det raggardusch och vidfixning och byte av kläder och delning av Asti. Sen gick vi till stan igen för att leta upp restaurangen som vi sett tidigare under dagen som hade plankstek och billig öl.





  




Hade de kvar plankstek och billig öl när vi kom dit vi skulle? Nej, det var luncherbjudande. Fanns det andra restauranger med plats för oss? Nej. Slutligen var vi sura så vi satte oss på Thanks God Its Friday och tog de två sista bordsplatserna. Det blev iaf enchiladas och vin och kycklingfilé och vin och öl och öl och öl o Sexy Bitch där tills kl var typ 11.


 







Sen stack vi bort till Bern's som Lina tipsat oss om. Där var kön helt cp! Det kryllade av alla sorters folk, de som hade tillräckligt bra anledningar att släppas in släpptes in. Killar som var insläppte gick längs kön, såg de någon snygg brud som verkade villig så bad de vakten släppa före henne och det gjorde de.  Till slut kom i alla fall jag och Sofia in av någon anledning. Det var ett rätt häftigt ställe, sjukt högt i tak och med gigantiska takkronor. Påminde om festlokalen där Jack Nicholson går in i The Shining.

Vi sprang mest runt och kollade läget och drack Tigeröl där inne, sen kl 3 stängde de och då började vi vårt livs värsta promenad hemåt.

Skoskav. Skovärk. Vi hade så fruktansvärt ont i fötterna båda två. Kl halv 5 var vi äntligen färdiga för sängen dock, men vägen dit var låååååååååååååååååååååååång.

Men jag tog i alla fall den bästa bilden ever:












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras icke, lovar!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback