hazle must



Dax för uppdatering känner jag! Sofia var här tors-lör förra veckan. På torsdagskvällen gjorde vi karré med hasselbackspotatis och bearnaisesås.  Så djävulskt gottt! Krängde sedan i oss en hel B&J.



Fredagen kom igång sent med frukost vid 12.



Sen åkte vi in till stan, en timme senare skulle vi träffa Thomas och fika med honom. Vi kunde ju ta en kaffe iaf tänkte vi, eftersom vi blev så mätta. Det blev räk-/lax-/avokadosallad på Roberts Coffee. Var svinigt lagom mätt sen kan jag sä!

Sen fick Sofia för oss att vi skulle käka musslor till middag. Hittade nåt fräsigt recept med vitt vin o shalottenlök o färska blåmusslor o.s.v. Så vi kan säga att vi var på musseljakt i ett par h. Ringde alla jag kände som kunde tänkas sitta vid eniro o kolla var det finns fiskaffär i Halmstad innerstad. När vi typ gett upp.. Ja, då låg den där! Precis vid bron som jag går över typ två ggr per dag. Så sen stack vi hem o tillredde de små jävlarna. Kul var det eftersom de levde o öppnade sig o stängde sig om vartannat. Fastnade med fingret i en, en redig best !
Blev hasselbackspotatis o bearnaise till det med eftersom det var så jädra gött dagen innan.






Värsta matbloggen ja!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras icke, lovar!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback