Glad och förbannad och trött

Halloj vänner och andra!

Sitter just nu på huk o skriver hemma hos mormor i Tranås. Vi har tillbringat dagen här, och börjar väl gott o väl med att jag går upp typ 20 kg, men det hör till! Har varit underbart väder idag, synd att tillbringa dagen sittandes i en bil.. Men de där 3,5 otroligt sega timmarna gick faktiskt himla fort idag, vi satt och lyssnade igenom The Beatles skivan och hade lite allsång att We all lives in a yellow submarine. Mysigt.

Mådde väl inte helt 100 när jag vaknade i morse, men det hade antagligen varit betydligt värre om jag inte tog den där Resorben halv 5 inatt när jag och Sofia pallrat oss hem. Hon var skitnykter, medan jag stod och vacklade till hö-vä-hö-vä när vi bara skulle stå rätt upp o ner o snacka... Vet inte vad detta berodde på. Kanske att jag hällde i mig 50% tysk medicinliknande skit på toan, eller Tequilan som jag tog på toan? Ingen vet! Och det kvittar väl!

Det var iaf en mycket trevlig kväll! Massa roligt folk ute, eller ja, de viktigaste iaf... Isa, Sosso och jag var hemma hos isa på Tågaborg i deras jättegenomtänkta och mysiga lägenhet, och då inser jag att Emil "Grodan" bor i huset mitt emot! Så vi stod och vinkade till varandra.

Så skulle jag öppna mitt vin, hade en sån 1 liters-box. Så bara inser jag att den typ är öppnad och minns att jag och Sofia smuttade på den i höstas någongång. Och den var ju helt åt skogen, smakade jäst och var lite för gult för att vara okej! VAD GÖRA, jag som planerat att bli kalas denna kväll! Satan! Så jag ringde mamma, som precis satt sin fot hemma efter att ha skjutsat Sosso och mig till Isa. Så hon fick gott komma med en ny flaska vin. "Måste du ha nåt då?" "JA!" "....Okej jag kommer" och det tackar man ju inte nej till. Tur man har litet vinlager hemma.

Sen bråkade vi som fan på vägen till Tivoli, fast jag lovat både mig och Sofia att inte ta upp "det där" denna kväll, men såklart gjorde jag det ändå.. Gick rätt hett till ett tag. men plötsligt så pallade vi väl inte mer så då blev det dans på strippstången samt Macarena uppe på R'n'b-högtalarna. Sen var Anne och Emma och senare även Myran där, skitroligt! :D Och jävligt bra musik var det! Och jag var på G hela kvällen! Sen tog jag och Sofia 3:15-bussen till Ramlösa station och gick därifrån. 5 min innan vi skulle gå från Tivoli, först DÅ trampar någon på min stackars lilla tå.. Och det började blöda, men det kändes inget, och ser inte så pjåkigt ut idag! Lite halvskadad e alltid hett!

Nä, nu måste jag sova. Imorgon är det Vadstena som gäller, sen påskbuffé! Tjoho!

Kommentarer
Postat av: emzz

Glömde du blogga om chocken du utsatte mig för? ;)

2009-04-11 @ 01:29:49
URL: http://therealemzz.blogg.se/
Postat av: Leonora - Rösta på veckans blogg

Hoppas du får en härlig dag :)

allt väl?

2009-04-11 @ 01:34:18
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras icke, lovar!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback