Myrinvasion och mozarella

Hallojs alla glada!

Idag har det blivit lite föreläsningar i både Ekologi och Förnybar energi, och i den sista har vi en gammal gubbe som ska försöka prata engelska eftersom vi har utbytesstudenter med.. Seriöst, hur kan man sätta en gubbe som typ inte kan stava eller uttala ett ord rätt? Så vi sitter mest och fnissar. Roligt har vi iaf!

På rasten gick jag, Anna och Angela och köpte ett bigpack med Twisterglassar Mini och skulle bjuda hela klassen. Men ingen ville ha så vi fick äta upp dem själva. Jag cyklade förresten till skolan idag! Tjänade 50 spänn! Nej, men sparade i alla fall! Jag var väldigt svettig när jag kom fram, men det var ändå bra!

När jag kom hem så var jag på biblioteket och återlämnade "1984" av George Orwell, och lånade istället "Sista chansen" av Marian Keyes. Var på ICA och köpte mozarella (som jag sen glufsade i mig som ett äpple, rätt upp o ner. Så sjukt gott! Härligt härligt men farligt farligt...) samt paprika och äpplen, sen satte jag mig i solen och läste 22 kapitel i boken! Det är extremt mycket Sex and the city-tema, och sånt gillar jag :) Lite blandat med vänskap, förhållanden, lite snusk, fylla m.m.

Så helt plötsligt nu när jag låg och läste i soffan så kommer det en myra krypandes på min bok. Visst, jag har sett en hel del myror här sen jag kom i går, och vanligtvis mördar inte jag myror men nu har jag dräpt ett antal för det börjar bli väldigt äckligt! Det var typ 10 st på en halv kvadratmeter och även helt plötsligt på min HAND när jag satt med den på datamusen?! Sedan även på skärmen.. De måste alltså uppför bordsbenet o sen uppför det lilla millimeterstora-laptopbenet.. Liv?

Nåja, nu blir det föreläsningar och laborationer fram tills på torsdag, sedan är det hemfärd och fest, sedan åker jag till mormor på fredag! Ska bli skönt och DÄR dödade jag ännu en myra, de är så sjukt snabba också! Erica tror att de vaknat från sin vinterdvala och gått vilse.. jaha, men hur får man bort dem?! :/ Tur det inte är rödmyror som bits i alla fall.

Nu ska jag läsa vidare! Adios vänner!

Kommentarer
Postat av: mo

2009-04-07 @ 19:00:34
Postat av: moa

KILL 'EM!

2009-04-07 @ 19:00:58
URL: http://moziz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras icke, lovar!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback