I'll be watching yo

Tack alla ni som tänkte på mig på tentan idag! Mormor ringde igårkväll bara för att säga att hon skulle tänka på mig ("mer än vanligt") mellan 9-13. Det har hon sagt varje gång jag skrivit prov/förhör sen jag började skolan. Och det har fan gått varje gång! Tack vare mormormor, vad vore jag utan henne... Nothing. :)

Ja, men hur gick tentan då!?! Jaa... jo... eh, för det första låg jag o lyssnade på musik till 2:15 inatt. Sen kunde jag inte somna. Sen vaknade jag var 5:te minut, så när alarmet väl gick igång kl 7 då var jag typ nyinsomnad, sov alltså inte så djupt, så jag bara flöög upp ur sängen o skulle plugga. Fast det blev att jag satt och käkade extra massa god frukost och sneglade leende ut på den blåa himlen. Hann läsa igenom hälften av anteckningarna på bussen, resten skulle jag ta när jag kom till skolan, men då hade alla redan gått in och satt sig, så det gjorde jag, och inga anteckningar får man ha då, i helvete heller.. Man får ha lösa pennor, suddigum. Plastflaska med dricka. Lite småsnacks. Man får visa legetimation när man går in i salen, och när man går ut. Både kårleg och vanligt. Går man på toa ska man skriva vilken sekund man gick på toa, och vilken sekund man kom ut.

Och varför känns det som om tentavakterna alltid sitter och sneglar på mig av 50 elever i en 50 meter avlång sal!? Är det för att jag ser skum ut? Eller för att jag sitter och kollar på dem? Ja, men det är ju bara för att se om de tittar på mig! Sen när de går förbi en och kollar så får jag blackout, så jag kan aldrig skriva nåt, jag kollar på dem o försöker se lite nervöst snäll ut, men det enda man får tillbaka är en sur kärringa-"I'll be watching yo"-blick.

Hursomhelst. Nu ska jag berätta hur det gick. Njoo... Jag räknar alltid ihop poängen som jag möjligen kan få, och det blev 39p. Av 67p. G är 40p.  Men som sagt, jag var jävligt snålräknande, och den ena av våra två cellbiologilärare gillar mig tror jag, så det är verkligen bara att hålla tummarna! Och nej, hon är kvinnlig!

Det kändes ändå som om jag pluggat rätt bra.. Alla de saker jag inte kunde på provet hade jag aldrig hört talas om, eller läst en gång o tänkt att, nä, det kommer inte. Så det jag väl pluggat på kunde jag ju i alla fall, så det hade ju inte hjälp om jag pluggat mer den morgonen eller så!

Självklart frågade de knappt någonting av alla de stora cykler som jag och Erika och Anna suttit som fjun (haha, va!?) o försökt få ihop.. Kanske bäst så.

Kommentarer
Postat av: JP

haha men så är det alltid när det är prov. Man känner att man har koll på läget, sen när provvakterna kollar på en (håller med om att det känns som om dom kollar på just en själv hela hela hela tiden. så får man blackout och kan inte ett piss :P

2009-03-17 @ 15:40:31
URL: http://hejsari.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras icke, lovar!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback