Morny morny!

(Med högtalarröst): GODMORGON godmorgon godmorgon! HÄRLIG dag idag va! Ja, solen skiner, grannarnas nattgäster börjar vingla runt utanför mitt hus för att försöka hitta hem, ser ut som några jävla zombies (typ Shaun of the dead) efter att de förmodligen sagt "Ja, jo, men... Klart jag hittar hem härifrån."  De går fan runt i cirklar. 20 pers på 25 kvadrat eller nåt.

Förövrigt har jag lärt mig dagens läxa. Det går ICKE att koka ägg i micron! Nu såhär i efterhand var jag förstås tvungen att analysera problemet; varför skulle det inte gå att koka ett ägg i en mugg i micron? Jag fattar ju att vattnet kanske försvinner och att man får fylla på, men inte hade jag en tanke på att det går aaaaningen fortare i micron än i spiset, och att ägget blir chockad över temperaturökningen och strejkar genom att dra ihop sig och SPRÄNGAS så det hänger rå äggula i microtaket. Bild kommer sen, eller i alla fall på min BDB.

Men, det är söndag. Ingen söndag utan ägg. Så jag fick gott traska ner till ICA 10 meter bort med mössa nerdragen  till kindbenen och köpa ägg. Så nu måste jag äta 6 ägg innan fredag! För inte kan jag låta ägg stå en hel vecka? De blir väl gamla?

Jag är så taskig mot mig själv. Jag hade skrivit ett stort A4 med "Gör för fan tentafrågorna idag och ha det färdigt, måste kunna bara läsaläsaläsa imorgon! Annars dör ...." ja, o då blir jag helt uppspelt och orolig "va, vadå, vem dör? :/" och då gör jag dem. Så hade jag klämt in den emellan laptopsluckorna liksom. Rätt smart, för självklart var det första stället jag gick till när jag vaknat imorse.

Jag funderar på att stanna i Halmstad efter tentan på fredag.. Kan vara kul att testa på att tentafesta med de i klassen. Har ju varit kul de andra ggrna, det är bara det att jag bara vill heeeem. På fredag har jag inte varit hemma på 2,5 veckor (ojojoj), men herregud, jag kommer ju på lördagen? Ja. Så får det bli. Kanske vill Anne och Emma komma upp då istället :) För jag ska ut och skaka rumpa! Jag MÅSTE!

Ååååchhh veet ni... mamma och pappa är i stugan i Båstad nu inatt :( Det är så mycket vår det KAN bli! Vi börjar ju alltid åka dit i mars/april så fort vädret tillåter, och börja klippa alla träden. Det är så jävla underbart. T.o.m arbetet är kul, just för att det betyder att våren är kommen. Sen när man väl börjar kunna sola istället, då kan jag inte påstå att mamma och pappa får någon vidare hjälp av mig. Man får ju prioritera!
Men där har de i alla fall spenderat natten. Det var tydligen 8 grader när de kom dit igår vid 17-tiden. Härligt! Men med värmefläktar och el-element och öppen spis så klarar man det mesta.

Jaha, då får man väl börja plugga då! För jag vill ju inte att någon ska dö?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras icke, lovar!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback