Buksimmare och vacuum

Hej folk!

Jag måste verkligen plugga, tänkte bara dra igenom hur min helg sett ut.

Först och främst - INGEN sprit! Nej, jag satt inte och smygsöp själv igårkväll heller... Däremot lockade en kall öl idag mitt på dagen när jag låg och solade. Men nej! När man har 77 kr på kontot (ja!) fram till den 25 maj så får man snåla. Ölen kan komma till bättre användning vid andra tillfällen. Mycket bättre användning.

Igår fick jag alltså sätta alarm (en LÖRDAG) för att  åka ut till Torup till Anna med Erica och Angela för att vi sedan skulle håva i en sur sjö utan att få ett enda buksimmar-napp på 4 timmar. I den andra sjön fick vi däremot 30 st på första håvningen, och vi håvade på 20 platser, = ca 400 individer Lite roligare :)
 Detta är en buksimmare. De vi hittade var dock ca 5 mm stora, men ett par var lite större...
    Inte lätt för Angela att håva med två nyfikna hundar...
   Ceacar, Annas senaste tillskott
   Erica, Anna, sen hälsade vi även på Annas hästar


Sen stannade inte jag och åt tacos och kollade film, utan jag tog faktiskt bussen hem och pluggade.. Tråkigt men duktigt. Nästa gång ska jag banne mig stanna.. Var riktigt sugen sen när jag väl satt hemma ensam :(



Idag har jag solat samt pluggat samt handlat.. Och redigerat lite bilder.. och stekt strömming! Gott!
  Härligt uppvaknande. Blå himmel, en ledig dag och inte bakis. Svårslaget...

Ström + spänning = strömming
Mäts i Ampere, Volt och Kalorier


Nu ska jag fortsätta med plugg om bioenergi, vindkraft, vattenkraft,  o.s.v.. DET SUGER, YES IT DO, menmen, har bara 2 lektioner kvar denna terminen, en på tisdag o redovisning från håvningen på torsdag.
Sen drar vi till Öland mån-ons nästa vecka, veckan därpå tenta tors- och fre. SEN SOMMAR <3<3<3<3



Kommentarer
Postat av: MOA - tecknar, syr och filosoferar!

bilderna -.-

2009-05-10 @ 21:01:27
URL: http://moziz.blogg.se/
Postat av: Johanna

Det är bra att plugga :)

Det ska jag göra som ett judebarn hela veckan ^^

Samt att jag ska umgås med pojkvännen, färga håret, se fantomen på operan och gå till doktorn ^^

2009-05-11 @ 15:34:35
URL: http://hejsari.webblogg.se/
Postat av: MOA - tecknar, syr och filosoferar!

haha med din boonde XD tkt du den krumiluren var bäst :O ja tkt den var sämst :O haha

2009-05-11 @ 21:07:50
URL: http://moziz.blogg.se/
Postat av: Johanna

haha risken finns kanske ;)

2009-05-11 @ 21:10:25
URL: http://hejsari.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras icke, lovar!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback