En resa och lite hopp




Hej vänner!

Nu är jag tillbaka i Halmstad för tentaveckan vi skjutit framför oss så länge. Äntligen är den här, för att passera. Sedan är man FRI! Än bättre är det att jag nu vet att jag kommer bo i stugan i Båstad minst till slutet av september! Ska alltså pendla till Halmstad, slippa betala hyra på 3000 känns ju rätt bra i fickorna, är ju inte dyrt att pendla :) Förhoppningsvis kommer mina älskade vänner som sökt till samma skola, in, och då hoppas jag vi kan hitta nåt mysigt att bo i ihop :)

Igår låg jag och pappa och solade typ hela dagen. Åkte från Halmstad kl 13 och var framme vid halv 2. Solade till kl 4, då Moa slutade, sen åkte jag hem till henne o var där 20 över, och då hade hon redan hunnit duscha och byta om! WAW!

Sen satt vi på Sands uteservering och drack kall (?) öl i strååålande solsken! Toppen! Sen blev det en sväng på stranden innan jag skulle hem o grilla med mamma o pappa :)

 

  



Senare den kvällen så hörde vi pip nerifrån grannens tomt när vi satt o tittade på Robinson.. Jag kikade ut och fick sån på ett liten typ nyfött rådjurskid som stod på skakiga ben och bara pep! Det såg så ynkligt ut! Det var så otroligt litet att det kom genom ett vanligt staket med bräder, ca 8 cm mellanrum, helt sjukt! Men som tur var hade vi haft rådjur i trädgården tidigare på dagen så vi hoppades mamman skulle komma och hämta det. Hade vi tagit in det så hade mamman aldrig gått i närheten av det igen ju.

Efter någon timme var det helt tyst, och det hördes inget mer. Mamma hade hört något svagt tidigt på morgonen men sen hade det slutat, det är ju i skymningen rådjur brukar vara aktiva.

Så idag var vi och hälsade på farmor och vovven och busade runt. Sen åkte vi hem igen för att greja i trädgården, o jag beslöt mig för att gå o kolla i grannens trädgård så inte mamman låg död o hade dött under födseln eller nåt. Kollade igenom deras stoora trädgård i typ en halvtimme, i alla buskar m.m. Precis när jag skulle gå tillbaka upp till vår tomt och genar över gräsmattan... Så ligger den lilla kiden död mitt på gräset :(:(:(:( Usch, det var så hemskt att se... Den var så sjukt liten, kan inte varit gammal.. Så pappa och jag begravde den på vår lilla djurkyrkogård bland kaniner och hamstrar och hundar. Vila i frid lilla Bambi :(

Ja, så det var min helg. Hur var er?


BTW. För er som missat det. Årets fest äger rum nästa måndag! Fy fan vad jag längtar! <3



Någon som ser exakt likadan ut som min kompis Moa och är över 18? Och äger ett leg? Isåfall har du chansen att bli rik! ;)





Puss!









Kommentarer
Postat av: MOA

haha ljumen var den allt! och ja bra ide! sänd ut medelanden överallt :O måste få tag på leg :O

2009-05-24 @ 19:21:16
URL: http://moziz.blogg.se/
Postat av: MOA

ja jag kan se ut som 23, kan ta på mig jätte mogna kläder -.- tror du inte det kmr funka lr -.- fick jag låna det? :O

2009-05-25 @ 07:57:21
URL: http://moziz.blogg.se/
Postat av: Lexie

tack så mycket :D



åh, nej :( fan vad sorgligt att den dog :( bra att ni begravde den....

2009-05-25 @ 09:04:22
URL: http://alexandrasbilder.blogg.se/
Postat av: silviavoneisten

solglasögonen var ju inte särskilt snygga.

2009-05-25 @ 12:58:46
URL: http://silviavoneisten.blogg.se/
Postat av: Johanna

Det är bra om dina vänner som sökt kommer in.

Tänk så mycket du kan hjälpa dom med pluggandet :P

2009-05-26 @ 22:47:32
URL: http://hejsari.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras icke, lovar!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback