ECOS



Hej! Om någon missat det så... JAG FICK JOBBET! Satt ju och stirrade på telefonen till 13:40 i tisdags när jag väntade samtaet med beskedet. Sen tänkte jag att här kan jag ju inte sitta.. Så jag ringde ett par som sålde ett par MC-stövlar som jag skulle köpa, och bar mig iväg i bilen. Ni tror inte de ringde när jag var MITT i Halmstad centrum o tusen bilar o världens största rondell!? Jag minns ingenting av körningen därifrån, mer än att jag var ända ute i SÖndrum när vi pratat klart,, Undrar hur många rödljus o heldragna linjer jag körde över, hmmm,,,, "Hej, jag ringer för att erbjuda dig jobb hos oss!"

Hursomhelst!! Jag fick mer i lön än vad jag "anspråkat" eftersom de ville erbjuda mig lika mycket som alla andra nykomlingar som börjat där fått.. Så det inte blir orättvist. Jag hade kunnat jobba för 1000 i månaden men det slipper jag ju ;) och de anställde tydligen en till! De kanske inte kunde välja, vem vet, men det är i alla fall jag och en till som börjar... den 1 september!!!! Och inte 15 augusti som de först sa! Det är helt perfekt eftersom Thomas har semester de två sista veckorna i augusti.. Då kan jag ju delta precis som det var planerat! Helt perfect!!!



Så här såg annonsen ut som jag sökte ;)



Miljö- och hälsoskyddsinspektör (miljöavdelningen)

Arbetsbeskrivning

Tjänsten är placerad på miljöavdelningen med inriktning mot tillsyn och handläggning av mindre industriverksamhet samt handläggning av inkomna anmälningar och dispensansökningar.

Som miljö- och hälsoskyddsinspektör arbetar du med tillsyn, information och rådgivning inom miljöbalken med flera lagstiftningar. Inom detta arbete möter du människor som företagare såväl som enskilda medborgare i Halmstads kommun. Miljö- och hälsoskyddskontoret har ca 25 anställda.

Kvalifikationer

Du bör vara miljö- och hälsoskyddsinspektör eller ha motsvarande högskoleutbildning. Praktisk erfarenhet och personlig lämplighet värdesätter vi särskilt. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift samt ha kunskap om aktuell lagstiftning. Du ska även kunna balansera din myndighetsutövning med en väl utvecklad serviceanda. Vi använder ärendehanteringssystemet ECOS.



Tydligen levde jag upp till detta :) Känns riktigt kul! Väldigt nervöst dock, som en lite mer allvarlig praktik eller nåt..

 

 

Jaja, skulle bara kika in o skriva detta.. Nu ska jag läsa min bok, Den mörka ängeln.. Haj haj!

 

 

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras icke, lovar!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback