Gbg-varvet!



Mitt första göteborgsvarv avklarat! Ojojoj! Utan tvekan det värsta jag gjort i hela mitt liv. Var så arg på mig själv att jag gett mig in på dethär.. Men nu är man ju lagom stolt att man tog sig igenom det!

Hade bara sprungit en mil innan, nu sprang jag faktiskt 17,5 km utan att stanna. Gick till 18km-skylten och sprang de sista 3 km... och kom i mål på 2.14! Nöjd med det, man tävlar bara med sig själv ju ;) Thomas sprang på 2.03 h förra året, o hans mål var att springa på under 2 h.. Han sprang på.. 1.58!! Grymt duktigt för att knappt ha tränat! Han är galen. Jag som tränat såå mycket mer än honom :(

Då var det skönt, så gött att slippa pressen att springa varje kväll. Nu blir det soffan med chips varje dag resten av året ;)

Frågan är ju - ska man kanske anmäla sig till nästa år ändå... Jävligt bra att ha nåt att träna inför men jag ska försöka hålla igång hela året, även i vinter.. Kanske säger upp min SATS-medlemsskap o bara satsar på löpningen för det var månader sen jag var på en pass. Å andra sidan är det kul med CorePuls m.m. under vinterhalvåret främst.. Beror väl på vad som ska ske efter sommaren med.

Har såna jäävla blåsor på fötterna idag, skorna var fan det enda jag litade på, men jag hade så JÄVLA ont i fötterna sista milen! Kändes som om skavsåren blödde men det var bara fyra duktiga blåsor när jag väl inspekterade. Glömde stretcha igår med.. eller hann inte, grillade hos thomas kusiner i Mölnlycke direkt efter jobbet, hemma 23:00 o dog i sängen. Men det känns okej ändå! Nu ska vi sticka till McDonalds och prova den berömda 1955 - because we're worth it!


 

Thomas kompis Henke sprang också, o målgången blev 2.09 för honom. Bra det med! Hans flickvän Lovisa satt snällt o väntade med våra väskor o allt.. Skönt för oss :)




 

59 700 sprang!! Sjukt många, och från 44 olika länder. Tydligen världens största halvmaraton! Ojojoj



 


Grymt dålig bild på min fina medalj!





1955 - here we come!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras icke, lovar!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback