Beautiful day!



Det är onsdag. Klockan är halv 3 på natten. Tivoli stänger vanligtvis om en halvtimme. Varför är jag då vaken? Jo, för att det är en galet bra fråga. Satt och spexade med min nya bloggdesign (den jag har nu var mer ett... "skämt".. kan vi kalla det. Sålänge.) i gratisprogrammet Picasa som Moa tipsade om. Jag är van att fatta såna program, typ Photoshop kan jag ändå rätt bra.

Jag fattar inte ett jävla skit. Jag trycker på saker tills de ser någorlunda ut. Så plötsligt så svarar inte sidan, och allt försvinner. Damp utbröt, men jag har slutat hässja (andas sånt megasnabbt, som varma hundar gör) nu. Istället har jag letat igenom typ hela min jävla Bilddagbok efter en bild på Picasso jag visste jag hade där. Ja, den var typ från sommaren 06. Jag letade igenom varenda jävla dag. Det handlar om ett par dagar kan jag säga.

Jag tror jag är på väg att bli sjuk. Visst, matvanorna har inte varit särskilt sunda de senaste dagarna. Men att jag inte ens pallar gå in på Internet längre tyder på att nåt är fel. Och när jag väl pallrar mig in på självaste Facebook, så glömmer jag att kolla massa viktiga folk som jag har stenkoll på annars. Som sagt, något är fel!


Nä, nu ska jag sluta klaga. Jag har så jävla ont i min hand!!! Igår åkte jag från Halmstad till Laholm, där mamma hämtade mig och sen körde vi till Båstad. Där spenderade jag kvällen med Moa såklart, x antal öl - så många att jag skämdes över att gå fram och beställa fler. Det blev toabilder, lite span, och lite snusksnack och lite skojsnack. Och så plötsligt så märker vi båda att ingen har gett ifrån sig ett leende på typ en halvtimme, för vi är typ inne i vårt djupaste samtal någonsin, väldigt seriöst och allvarligt och djupt som satan. Så var vi tvungna att skratta en stund för att kunna fortsätta. Men man fick ut en hel del vettigt faktiskt! Det får en alltid att tänka annorlunda på sin situation... Himla trevlig kväll hursomhelst :)

När vi skulle hem vid 1 så gick vi inom Moas klasskompis Maja som låg och sov, vi baknade allt vad vi kunde på hennes fönster och hon öppnade lite yrvaken, hahaha.. Stackarn. Skäms nästan lite nu. Jag hade blivit så jävla förbannad själv.

På hemvägen hittade jag även en skalbagge typ tordyvel, som jag tänkte pussa. Jag har ju pussat grodor och paddor i flera år, fråga Sofia!, så varför inte börja testa skalbaggar? Verkar ju inte komma någon vart med paddorna?

Iaf. Min härliga dag!  Mamma och jag vaknade vid 9 och då var det mulet. Framåt förmiddagen så bara spricker hela himlen upp, helt blå, solen strålar till max och värmer satan, fåglarna kvittrar. Vi tog en promenad ner till stranden och nya Kallbadhuset och kikade. Jag stack inom Skansen och dubbelkollade att jag har jobb där i sommar, och det hade jag. :)

Sen åkte vi hem och började klippa i trädgården, träden där. Med sekatörer. Därav min otroliga handvärk! Prova själv att klipp träd i 4 timmar med samma hand, och rätt knöliga grenar.. Det svider!.J
ag klippte dock iklädd enbart T-shirt! Fatta underbart! Senare vid 2-tiden så kom farmor och gräddade våfflor till oss, sylt och grädde och saft ingick förståss. Helt gudomligt gott efter hårt handarbete..

Under tiden april-lurade även Johanna mig att hon var gravid. Skulle ju inte förvåna mig, så egentligen inte så konstigt att jag gick på det. Jag blev mest avundsjuk.

Jaha, jag måste börja dra ner på mitt skrivande. Jag vet att det är jobbigt att läsa megainlägg, men faktiskt, för vems skull skriver jag blogg? Detta är ju som min dagbok liksom. Vissa saker vill man ju komma ihåg (och andra vill man glömma, yes).

Menmen, nu är jag i alla fall i HBG, och har varit ute och gått med Sofia i 2 timmar. Bara det att vår runda tar bara 1,5 h att gå, så det slutar alltid med att vi står i 30-45 min och snackar på parkeringen. Idag körde vi samtidigt lite spänstövningar och väldigt vild yoga, men det var väldigt kul såklart! Imorgon ska vi nog ta bilen och ha picknick vid havet med massa gott (mozzarella!) och Daisy :)

I helgen vankas det party! Johanna och Susanne ska ut på fredag, men det e fan 18 då, jag vill inte gå på Tivoli när det är 18 :( Så det blir på lördag. Elvira jobbar inte, så kanske blir med henne, men annars nämnde Isa nåt om att ställa upp också. Så vi får se :)


Ha det bra mina vänner!

 
Moa och jag på Sand, samt bilden på Picasso jag letade efter :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Lojse, heter det inte hjässar? :P

Fast headern blev snygg du! :P

2009-04-02 @ 09:56:48
URL: http://hejsari.webblogg.se/
Postat av: Lollsssss

Haha... Kanske... Lite osäker på stavningen ja men visste du skulle fatta ;) Tack! :D

2009-04-02 @ 12:20:38
Postat av: Maja Middelboe

"När vi skulle hem vid 1 så gick vi inom Moas klasskompis Maja som låg och sov, vi baknade allt vad vi kunde på hennes fönster och hon öppnade lite yrvaken, hahaha.. Stackarn. Skäms nästan lite nu. Jag hade blivit så jävla förbannad själv. "

- Ha ha ha ..ler

2009-04-03 @ 15:20:48
URL: http://middelboe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras icke, lovar!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback