Påsk och skog

Hejsan alla!
Då var man hemma efter en mycket mysig påskhelg i lilla Tranås i Småland, där mamma är uppvuxen. Ska jag flytta till en håla så ska jag flytta dit, sjön Sommen är den vackraste sjö jag sett, med massa underbart fina små öar i... Folket är trevliga och hela Tranås är jättefint! tydligen har jag små dolda släktingar överallt, vi var t.ex. igår hos mina kvinnliga sysslingar på 16 och 14 år,  var ca 10 år sedan jag träffade dem vilket visade sig vara en bra idé! Jättesöta och roliga, och verkade betydligt morgnare än mig vissa gånger.

Vi har även ätit traditionell påskbuffé hos mormor, och var även en sväng i Vadstena på påskafton. Mysigt mysigt. Som vanligt blev det en hel del skogspromenader eftersom min morbror är både forntidsforskare (leta gamla torp i skogen, spännande faktiskt!), släktforskare och fågelskådare. Vi fick under en promenad både se en ödla, typ skogsödla, ca 30 levande paddor och 10 döda på sjöbottnen, en snok, 5 tranor och en fisk som låg halvvägs upp på land men sedan hoppade i vattnet när vi skulle ta den (??).

Märker att bloggar med bilder är så mycket roligare att läsa så jag ska försöka bli lite bättre på det där!




Jag körde iaf hem från Tranås idag, först 3 kvart, sen 3 kvarts paus då pappa körde p.g.a. sjukt mycket trafik på E4an, sen körde jag 1,45 h... Fan vad trött jag var när jag kom hem, ändå drog Sofia med mig ut till Laröd för en kvällspromenad i sommarkläder. Det var faktiskt 18,5 grader i Jönköping idag mitt på dagen! Sommar sommar!


Nu har jag förresten lov en vecka! Superhärligt.. Jag ska gå en sväng i Norra hamnen med Sofia imorgon FM och spana in snyggingar, och hitta vår "typ". Sedan ska jag kolla film med Emil "Grodan" på kvällen, och sen hälsa på Anne och Myran i deras "nya" lägenhet  en dag.. Är det soligt väder kommer jag sola. En hel del, bör tilläggas :)


Nu undrar jag när nästa festlighet är, det blir väl Valborg? Så vad händer på Valborg? Alla hänger väl i stadsparken i Lund på dagen, och det har jag lovat Sosso att göra. Men sen får vi se om det blir mer Lund, eller Helsingborg eller Malmö.
Vad ska ni göra? :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

sant, bloggar med foto är roligare. därför ska jag också börja lägga in mer bilder ^^

2009-04-13 @ 23:02:29
URL: http://hejsari.webblogg.se/
Postat av: MOA

jaa mer bilder åt folket!!! :P

2009-04-14 @ 00:11:48
URL: http://moziz.blogg.se/
Postat av: Johanna

Haha min hund är fan inget svin, han är mer ett får xD

2009-04-14 @ 22:06:08
URL: http://hejsari.webblogg.se/
Postat av: Anonym

tack så mycket lollo! <3

2009-04-14 @ 22:10:46
URL: http://moziz.blogg.se/
Postat av: Anonym

fatta kul om vi tågluffat tsm efter skolan!!! sjukt roligt ju! haha

2009-04-14 @ 22:20:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras icke, lovar!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback