Rumpis och vinbär





Trots en hektisk dag med kontraktskrivning och färd över landskapsgränsen så blev det hem till ljuvliga Helsingborg på kvällen för att gå på systrarna Sandbergs cocktailparty :)

En mycket trevlig tillställning, massa goda snittar och tapas, och en hel del drinkblandingen samt drickning! Rumpis-drink är min nya favvo, heter egentligen Rumtopf och görs genom att man lägger i ett gäng frukt och bär, typ hallon, i vanlig rom, och sen låter det stå och dra i några veckor (faktiskt). Sedan äter man bären och blir jättefull!, som Sofia säger, men egentligen blandar man Rumtopfen med juicew typ apelsin, och sedan avnjutes det. Mycket gott!






Efter min hektiska dag blev det snabbt för mycket av det goda, men sen blev det lugnt lika snabbt igen. Sofia, Isa och jag hamnade i säng. Ja, Sofia var trött som ett spån och Isa likaså, och de drog med mig ner i slummen så kvällen slutade med skitsnack i Sofias säng innan jag tassade hem vid halv 2. Precis lagom :) Då hade de andra hunnit dra ner till stan, och även grannarna två hus bort hade hunnit ringa och klaga på musiken. Men sånt hör till!



Igår blev det först Väla med Sofia och sedan en myycket god middag hemma hos och av Isa :) Mycket nöjd. Efter det kom även lite Svalöv folk och spriten flödade som vanligt, Moa, Camilla och Tobias tittade även förbi innan vi vinglade mot stan.
Skitrolig kväll, lite skum, nej, mycket skum, och jag var barfotar inne på Tivoli p.g.a. smärtsamma skor, väldigt smart, har nog plockat 10 glasbitar ur foten under dagens lopp. Sen blev det pommes och taxi hem. 5:30 lämnade jag Casa Sandberg efter en räkmacka med världens bästa Sosso.



Nu e jag back in Bewstad och det vankas jobb måndag-onsdag-torsdag. Ska även dra och bada och ångbasta i nya Kallbadhuset med Moa en dag. Kanske lite gym med om vi känner för att vi såna. 

Kan nog bli bra det här!




Kommentarer
Postat av: Mussel it is !

jag spydde 4 gånger. men fyfan va kul ja hade. JAG ÄLSKAR EER !!

2009-08-17 @ 18:31:29
URL: http://fotoisabelle.blogg.se/
Postat av: Johanna

Det flödar väll alltid sprit när ni umgås? :p

2009-08-18 @ 11:40:28
URL: http://hejsari.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras icke, lovar!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback