Late dinner

Tjabba alla!
La voix, "Rösten", vann melodifestivalen! Detta år nog första året som jag inte sett NÅGON av deltävlingarna. Lyssnade på Caroline af Ugglas låt igår på Spotify bara, för så illa kunde den väl inte vara? Eh.. JO? Så jag hade verkligen hjärtat i halsgropen och hakan på golvet när hon nästan vann. Fattar ni, Malena Ernman vann med typ, 9 poäng!  Fy fan sicken jävla tur! Inte bara för att jag lovar att äta kobajs om Ugglas vann, utan för att jag hade skämts över att vara svensk? Nu fick jag sms från mamma om att pappa röstade på Ugglas. Hoppas fan det var ironi-röstning pappa!
Mamma röstade tydligen på vinnarlåten. Jag tycker den är helt okej. Kan nog gillas ute i världen, men påminner den inte extremt mycket om nån annan känd opera? Synd att det är så svårt att sjunga med. Blir inte lätt på schlagergolvet på The Tivoli.
Menmen, jag ska sitta och lyssna och sjunga genom den 1000 ggr nu. Jag ska ÄLSKA vinnarlåten. Det är en tradition!

La voix - Malena Ernman

Can you keep a secret
Can you keep a secret
I'm in love with you
Can you make a promise
Can you make a promise
Stay forever true
Then I'm forever yours

Je t'aime, amour, quand j'entends la voix
Je t'aime, ma vie, c'est jamais sans toi
Je vis ma vie pour toi, c'est l'universe pour moi
Je t'aime, amour, quand j'entends la voix


Ikväll mellan 18 och 20 var jag hemma hos Erika och pluggade lite. Det är faktiskt underskattat att plugga ihop, vi kompletterade varandra bra och fick en del gjort i alla fall. Sen skickade hon med mig en helt uuuuuuuunderbar fruktsallad hem, typ den godaste jag någonsin ätit! Äpple, päron, apelsin, ananas och banan var vad jag kunde smaka av. Så jag vandrade min halvtimme hem, gjorde lax i ugnen (blev sjuukt gott och saftig! Mums!) och åt middag runt 10. Och fruktsalladen på det. Bättre blir det inte. Så nu sitter jag och har ångest över att inte något speciellt vettigt blivit gjort i skolväg. Men jag behövde nog en dags paus!

Moa har förresten sin mobil i Torekov! Hon hade inte supit bort den!

Imorgon ska jag verkligen plugga satan. Kanske gå en såndär sjukligt snabb promenad på 50 minuter så man kutar förbi alla tanter som är ute och går med sina stavar. Då känner man sig lagom snäll, och de sig lagom duktiga.

Nåväl vänner! Godnatt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras icke, lovar!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback