En sjuk fredag




Okej, för att göra en sjukt lång dag kort(are)

Vaknade (wow!), duschade, sminkade o klädde på mig för att åka till banken och reda upp mitt liv och betala ut en del skulder (allihop till mamma....) och eftersom banken stänger kl 3 hade jag lite bråttom. Ja, då inser jag att jag inte har någon husnyckel, för den är i Halmstad. Så jag kan inte låsa... Nähä, ringer pappa på jobbet men han vet inget om någon extranyckel så jag ska alltså sitta hemma till lillebror slutar typ 20 över 2 och sen stressa till stan. Ja, sätter i alla fall på datorn som plåster på såren, när pappa ringer jättestolt över att ha kommit på ett så bra gömställe för en extranyckel han en gång gömt.
Ja, gör vid mig och gör mig färdig att åka än en gång.. Då inser jag att Danne har cykelnyckeln.. Det är ioförsig hans cykel, men jag måste ju ha den! Men det tog inte lika lång tid att hitta extranyckel till den.

Tveksamt, men blev de svarta sen

Anländer i alla fall till banken en halvtimme senare, lagom svettig. Står i kön i typ 20 min, kommer sedan fram för att höra att man måste ha bankboken med sig för att få ta ut pengar. Jaha, går till mamma på Hemtex och deppar, får en glass (:D Sandwish stracchiato eller vad den heter. GOD!) och sen vidare i stan för att kolla på alla kläder jag hade kunnat köpa om banken gett mig mina pengar.. Kanske bra ändå? Och då blir det heller ingen iPod, fast pappa kunde visst låna mig imorgon.. Vilken färg tycker ni? Vill ha färgklick! Orange, lila, grön, ?



Hur som helst. Detta borde jag inte skriva men på vägen hem så kom jag att tänka på min odödliga kärlek, Mr N.. Så jag cyklar typ en mils omväg för att köra förbi hans hus, han kunde ju va utanför just då? Det var han ju förstås inte. Så cyklar vidare hem.

Bara en sak. När jag kommer runt krönet till mitt hus så kommer det någon lång snygging gående på parkeringen upp mot mitt hus. OMG? Mr N! Jag skojar inte! Jag var typ en millimeter från att ramla, kör in på vår framsida men måste "förstås" ta in posten.. Precis då går han förbi och ler:
"Tja! Läget?"
"Halleo! Eh joo.... Det e BRA! Och eeeeh... du är ute o går?"
"Ja jag ska klippa mig :)"
"Jaha.. NICE" -ler stelt o gör tummen upp-

Sen gick jag in, sprang upp till lillebror och berättade halvt hysteriskt om mitt möte o sa att jag ska sitta i köket resten av dagen o se när han går förbi igen.. Men det gjorde jag inte, jag gick ut o la mig på solstolen o lugnade pulsen.

Bara det att en halvtimme senare får jag ett sms. "Ska du inte komma hit en sväng?". Från Mr N. Ehm... Efter mycket men och kanske, så åkte jag i alla fall dit! Så det var väl rätt trevligt, även om jag råkade säga att jag cyklade förbi här för en timme sen, men vem blir förvånad?

Ja, men nu är det i alla fall plugg som gäller! Hoppas ni haft en lika händelserik fredag som jag :)



Jag idag
I mammas världens snyggaste långa skjorta från Haléns
Älskar de svarta knapparna!!



Dagens låt:
Right Round - Flo Rida






Kommentarer
Postat av: emzz

Straciatella! ;)

Jag har den rosa ipoden.. så ta en annan färg ;)

2009-05-15 @ 21:54:42
URL: http://therealemzz.blogg.se/
Postat av: Snövit

jag har köpt den rooosa! den är så gullig :D

2009-05-16 @ 10:48:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras icke, lovar!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback