Sen skola och midsommarstång



Hallojse!

Idag var jag i skolan till 20:00. Är det lagligt? Jag trodde det var mycket tidigare, det var jätteljust ute? Men nejdå, klockan var 8 och jag åt middag halv 9. Jag som inte äter efter kl 18? "...förutom om jag är i skolan till 20:00" läggs till den regeln, från och med nu.

Jag började inte förrän 13:15 idag och låg ute och solade mellan 10 och 12.. Solen tar banne mig mer på morgonen, det måste den göra! Kanske iaf på hud man inte solat sen i vintras i ett ruttet solarium för 20 spänn, och då pratar jag om att sola TOPLESS och bränna brösten, så nu var det sagt. Solbrända är ju världens porrigaste, sönderbrända däremot.. nja.. Inte megalyckat. Haha, skriver man s-brända så vet man inte om man menar sol- eller sönder-, kodord hädanefter dåja!

Igår nr jag hade underhållningssvårigheter kollade jag på Nanny Diaries med Scarlet Johansen.. Den var faktiskt inte så dålig som jag hört! Massa snygga i den.. Okej, två.. Okej, en på 6 år och en på 20.. Vanligtvis tycker jag heller inte Scarlet är någon pudding men i denna filmen var hon faktiskt väldigt söt!


Nu till SOMMARSNACK, midsommar! Jag har sagt jättelänge till bl.a. Ellen (främst Ellen..) att jag ska ha midsommarfest i stugan i Båstad detta året. Det bestämde jag nog redan efter förra, och jag snackade t.o.m. med pappa och fick godkänt?

Jag undrar bara; hur många skulle komma om jag anordnade midsommarfest i stugan? Det skulle finnas sovplatser o.s.v, men främst i form av tält på liggunderlag (tält är ju BÄST!)... Eller så är man uppe hela natten med mig och dansar på altanen (eller Pepes om vi skulle komma in trots folkmassan som lär färdas dit?) till Dancing in the moonlight eller nåt, och åker direkt hem sen?
Ja, vi får verkligen se hur det blir med midsommar. Jag vill verkligen gå på en riktigt svensk fin midsommarfest i år, med grillning, sill, färskpotatis, dill, nubbar, samt en krans med vallmo och prästkragar. Eller en stickad mössa med massa grässtrån. 
Förra året var väldigt lyckat, och med massa nytt kul folk! Men.. ska man behöva ordna festen själv om den ska bli exakt som man vill?

Ja, kanske det....!
 
Mitt midsommar-ideal


 




Vad brukar ni göra på midsommar?



Godnatt mina söta vänner!



Kommentarer
Postat av: MOA - tecknar, syr och filosoferar!

JAG SKULLE KOMMA:D du har bjudit mig remember -.-

2009-05-13 @ 18:34:09
URL: http://moziz.blogg.se/
Postat av: Snövit

Jag önskar att jag hade kunnat komma men jag jobbar!

2009-05-14 @ 21:49:10
Postat av: Emelie

Seriöst vad jag måste komma och hälsa på dig snart! Miss you too much baby!

2009-05-15 @ 01:02:27
URL: http://detelja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras icke, lovar!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback