little land




Nu befinner jag mig i Småland för alla vinkorkade trögbögar som missat det! Mormor hade bokat upp typ ett helt julbord när vi kom dit. Det aaaaaaaaaaaaante mig! Skinka, omelett, Janssons frestelse, köttbullar, leverpastaj, sylta, ostar, rödbetssallad m.m m.m...

Sen åt vi äppelkaka o jag är så fruktansvärt mätt nu. Så börjar mormor, mamma o jag rota i mormors proppfyllda garderober. Fy fan vad kul det är! Ju äldre man blir desto mer suktar jag efter alla svingamla träningsskor m.m, fick en sjukt snygg träningsoverall från Hummel som är typ 40 år gammal o aldrig använd. Jag är svinglad!

Mormor har även köpt en typ mink-cape som man har runt axlarna, o förklaringen var:

"-Den ska jag ha på hemmet!"

Mormor kommer bli tanten på ålderdomshemmet som går runt i mink-kappor o mink-capes och sminkar sig med läppstift och hela köret, tills hon dör. Jag berättade för henne att hon kommer bli snobbtanten som alla hatar, och hon bara nickade och såg jätteglad och lömsk ut. JAG ÄLSKAR MORMOR!

Imorgon blir det stan och nya Second handaffären samt AUKTION!








Kommentarer
Postat av: MOA

jag känner mig träffad som den vinkorkade trögbögen=(

2009-11-07 @ 11:23:24
URL: http://moziz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras icke, lovar!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback