stocked wall



 

Sådär ja! Då var det dax för ett inlägg om vår lilla korta men ack så trevliga Stockholms vistelse i helgen. Skriver om dagarna för sig så blir det inte lika jobbigt att läsa. Vad jag fattat!


Jag tog iaf Swebus kl 8 från Halmstad, hade 9.5 långa timmar framför mig men jag satte ändå inte på iPoden förrän kl 13!! Galet.. Jag satt o försökte sova o tittade ut. Det var helt fantastiskt fint väder och Sverige e fint då =)

Runt kl 17:15 ankom jag till Stockholm central där en en-halvtimme-tidigare-inkommen Sofia stod och spanade in mig från ett hörn. Sen började vi vår hackiga rullväskevandring genom Gamla stan på jakt efter vårt hem för två nätter, Den röda båten.

Det var ju dock inte det lättaste att hitta till Södermälarstrands kajplats 10 eftersom det var tt jävla bygge längs hela den delen av Riddarfjorden, så inte förrän 18:30 kom vi in i vår lilla hytt i aktern på båten Ran, granne med den lille röe. Vi blev i alla fall positivt överraskade!




Det var faktiskt ett himla mysigt rum. Vi hade ju då SVITEN, om man får fråga oss själva. Vårt rum var större än andras men tydligen ville inte så många bo där för att man inte kan skjuta ihop sängarna. Vilket vi nog istället var glada för kanske.


Första kvällen befann vi oss till stor del på vårt rum och sen fixade vi även till oss för att käka middag i Gamla stan. Det var typ fullt överallt, och menyerna var väldigt lika. Alla ställen hade t.ex. något med älg, typ älgköttbullar, samt fisk och skaldjursgryta o grillad entrecôte. Vi fick i alla fall till slut ett bord på Mårten Trotzig, en mysig och fin restaurang med mindre mysig personal. De var rätt otrevliga mot oss, dock var de säkert trevligare mot alla gamla snobbiga tanter o gubbar i hörnen.




Jag fick iaf mina jävla älgköttbullar med nåt slags potatismos o rårörda lingon. Det var gott, men moset var fan inte varmt! Sofias entrecôte var dock rykande het. Mitt mos fick säkert vänta på hennes kött. Därför. Till detta drack vi i alla fall vin, men bara i lagoma mängder. Sofia lärde mig allt om bordsskick och hur man ska bete sig på en restaurang. Tror jag gjorde ganska bra ifrån mig!

Sen vandrade vi hem till vår lilla båt som denna gången tog liite kortare tid att hitta till. Mysigt var det på båten i alla fall.















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras icke, lovar!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback